Saturday, January 30, 2010

2010---TIGER


Ramalan mengatakan Tahun Harimau yang berelemenkan logam akan mengundang suasana 'keras' dan sukar untuk menghadapinya.

Dari 12 ikon haiwan yang ada, harimau yang terkenal ganas, mudah marah dan tiada rasa takut terhadap lawan. Ia sering melakukan serangan yang membabi-buta demi melampiaskan hasratnya.
Peramal menyatakan, Tahun Harimau merupakan tahun yang mengalami berbagai masalah besar dan banyak terjadi persaingan yang tidak sihat, baik di bidang ekonomi, politik dan hukum alam. Siapa pandai, dia selamat.
Di bidang ekonomi, manusia akan mengejar wang, walau dengan cara curang. Berhati-hatilah kerana segalanya seperti tiada kepastian kerana ia didorong atas dasar mengejar nikmat semata. Dinasihatkan agar tidak melakukan bisnes yang banyak spekulasi, sebaliknya sentiasa bersyukur. Kesulitan ekonomi akan semakin terasa. Jenayah berleluasa.
Dikhabarkan, pada Tahun Harimau ini juga keadaan politik semakin panas. Cantas mencantas menjadi amalan. Bencana alam seperti banjir, gempa bumi, tanah runtuh serta kemalangan pengangkutan menelan korban yang ramai.
Adalah diharapkan agar di tahun 2010 ini, kita banyak melakukan kegiatan kerohanian dan keagmaan kerana Allah satu-satunya pelindung kita dan segalanya ditentukan olehNya. Allah menjadikan setiap sesuatu itu berpasangan. Jika ada kecelakaan, ada juga nikmat di sebaliknya.

Selamat menelusuri Tahun Harimau

0 comments:

Kata Mutiara

Tunjang Sekolah

Alang-alang sampai...Jom jadi geng kami...Nk Sign...

Barisan Guru Yang Ceria

Barisan Guru Yang Ceria

Barisan Disiplin Sekolah

Barisan Disiplin Sekolah

Bila guru berlawan senyuman

Bila guru berlawan senyuman

Masa mereka belajar di 'U'

Masa mereka belajar di 'U'

Dilayan ba kalau kau...

Jumlah Pelawat


 

Design by Amanda @ Blogger Buster